loading...
آستان جانان کاروان 19421 سید مهدی رجایی
مسافران آفتاب


سید مهدی رجایی بازدید : 14 یکشنبه 26 مرداد 1393 نظرات (0)

اعلام زمان قطعی پرواز کاروان های حج تا پایان هفته آینده

اعلام زمان قطعی پرواز کاروان های حج تا پایان هفته آینده
مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت با اعلام اینکه نخستین گروه از زائران ایرانی از 14 شهریورماه عازم سرزمین وحی خواهند شد، گفت: زمان پروازکاروان های حج تا پایان هفته آینده قطعی و به کاروان ها اعلام می شود.

حسن سرخوش در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت گفت: اولین گروه از عوامل اجرایی حج تمتع امسال دهم شهریور ماه و نخستین گروه از زائران ایرانی بیت الله الحرام از 14 شهریور ماه عازم سرزمین وحی خواهند شد.

وی افزود: در حج سالجاری همچون سال گذشته 64 هزار ایرانی به حج اعزام می شوند که 61 هزار و 500 نفر از آنان زائر و مابقی این جمعیت را عوامل اجرایی، ستادی، فرهنگی و پزشکی تشکیل می دهند.

مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت  با بیان اینکه زائران ایرانی در قالب 453 کاروان به حج اعزام می شوند، اظهار داشت: 30 هزار و 200 زائر ایرانی در قالب 232 کاروان مدینه قبل و 29 هزار و 150 زائر ایرانی در قالب 221 کاروان مدینه بعد به سرزمین وحی اعزام می شوند.

سرخوش با اشاره به اینکه نیمی از پروازهای زائران ایرانی توسط شرکت های هواپیمایی ایران ایر و ماهان و نیمی دیگر توسط شرکت هواپیمایی سعودی انجام می گیرد، اضافه کرد: اعزام کاروان های «مدینه قبل» از 14 شهریور ماه آغاز شده و تا 30 شهریور ماه ادامه خواهد داشت، همچنین کاروان های «مدینه بعد» از 25 شهریور ماه تا ششم مهرماه به عربستان اعزام می شوند.

این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت با بیان اینکه نخستین گروه از حجاج ایرانی 17 مهرماه به کشور باز می‌گردند، گفت: عملیات بازگشت کاروان های «مدینه قبل» از 17 مهرماه آغاز شده و تا 28 مهرماه ادامه خواهد داشت، همچنین کاروان های مدینه بعد از 23 مهرماه لغایت ششم آبان ماه به میهن اسلامی بازمی گردند.

مدیرکل پذیرش و اعزام سازمان حج با اعلام اینکه که کاروان های حج امسال در 4 قالب کاروان های 85 نفره، 115 نفره ، 135 نفره و 160 نفره می باشد، بیان کرد: حجاج ایرانی از 19 ایستگاه پروازی کشور به سرزمین وحی اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه پیش از این کاروان های مدینه قبل تنها به ایستگاه پروازی تهران اختصاص داشت، اعلام کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته و مذاکرات صورت گرفته با هواپیمایی کشورمان و هواپیمایی کشور میزبان در حج سالجاری پروازهای مدینه قبل به هشت ایستگاه پروازی کشور و برای زائران 18 استان اختصاص یافته است.

وی در خصوص اعلام زمان قطعی پرواز کاروان های زائران ایرانی گفت: زمان پروازهای رفت و برگشت 19 ایستگاه پروازی حج تمتع مشخص شده است و برنامه ریزی برای اختصاص این پروازها به استان ها و کاروان‌های زائران در سراسر کشور در حال انجام است و امیدواریم زمان قطعی پروازهای حج کاروان های زائران ایرانی تا پایان هفته آینده نهایی و به کاروان ها اعلام شود.

مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت تأکید کرد: با توجه به احتمال جابجایی و تغییر در ساعت پروازهای برگشت ، زائران عزیر کشورمان برای برگزاری مراسم ولیمه 48 ساعت بعد از زمان مشخص شده برای پرواز برگشت برنامه ریزی و اقدام نمایند.

وی با اشاره به تهیه متمرکز چمدان های حجاج متناسب با استانداردهای مورد نظر شرکت های هواپیمایی گفت: تنها چمدان های تهیه شده بر اساس استانداردهای مورد نظر است، در فرودگاه های ایران و عربستان از زائران تحویل گرفته می شود و زائران تنها یک ساک کوچک با ظرفیت 5 کیلوگرم را می توانند با خود به داخل هواپیما ببرند و از بردن بسته ها و لوازم اضافه به داخل هواپیما خودداری کنند.

مدیرکل برنامه ریزی و اعزام سازمان حج و زیارت در پایان باتوجه به انجام پروازهای حج از فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) بیان کرد: کارگروهی متشکل از کارشناسان سازمان حج و زیارت و شرکت فرودگاه‌های کشور تشکیل شده که با بازدیدهای مستمر از فرودگاه حضرت امام(ره) ، روند آماده سازی این فرودگاه برای انجام پروازهای حج سالجاری و رفع نیازهای زائران را پیگیری می نماید.

سید مهدی رجایی بازدید : 13 شنبه 11 مرداد 1393 نظرات (0)

با سلام و تبریک عید سعید فطر و

آرزوی قبولی طاعات . عبادات شما زائرین گرامی

جلسه مناسک کاروان این هفته

مورخه 1393/5/13 و1393/5/14 (دوشنبه و سه شنبه )

در محل دار القرآن ولی عصر عج راس ساعت 17

برگزار می گردد

با تشکر از حضور فعال و به موقع شما

سید مهدی رجایی

سید مهدی رجایی بازدید : 18 پنجشنبه 09 مرداد 1393 نظرات (0)

 

بدینوسیله زمان  و  مکان   چهار  جلسه  ویژه  فرهیختگان

                       کاروان 19421 (سید مهدی رجائی )

              به شرح ذیل به حضورتان اعلام می گردد

جلسه

روز

تاریخ

ساعت

اول

یکشنبه

   1393/5/12  

 

17/30

الی

19/30


دوم

یکشنبه

93/5/19

سوم

یکشنبه

93/5/26

چهارم

یکشنبه

93/6/2

 

 

 

 

 

             

         مکان : خیابان بهار  -  خیابان ثامن الائمه (ع) (سردادور سابق) ثامن الائمه 9

مسجد نور

سید مهدی رجایی بازدید : 13 یکشنبه 05 مرداد 1393 نظرات (0)
AxGiG,

عید فطر ضیافتی است برای پایان این میهمانی
عید فطر پاداش افطارهای خالصانه و بجاست
عید فطر قبولی انفاقهای به قصد قربت است
عید فطر پایان نامه دوره ایثار و گذشت است
پیشاپیش عید سعیدفطر مبارک

سید مهدی رجایی بازدید : 14 چهارشنبه 01 مرداد 1393 نظرات (0)
مطمئنا زائرینی که توفیق زیارت بیت الله الحرام نصیب آنها می‌‌شود، در صورتی از این سفر عظیم، بهره کافی خواهند برد، که با اسرار و معارف و عظمت آن اماکن مقدس آشنا باشند.

لذا مطلبی در آشنایی با عظمت مکه معظمه تقدیم می‌‌شود.

سید مهدی رجایی بازدید : 15 دوشنبه 23 تیر 1393 نظرات (1)

     

 امشب تمام اینه ها را صدا کنید       گاه اجابت است روی سوی خدا کنید

ضمن عرض تسلیت ایام شهادت  مولای متقیان حضرت علی ابن ابیطالب (ع) و التماس دعا در شب های قدر

شب بود و اشک بود و علی بود و چاه بود

فریاد بی‌صدا، غم دل بود و آه بود

دیگر پس از شهادت زهرا به چشم او

صبح سفید هم‌چو دل شب سیاه بود

دانی چرا جبین علی را شکافتند؟

زیرا به چشم کوفه عدالت گناه بود

خونش نصیب دامن محراب کوفه شد

آن رهبری که کعبه بر او زادگاه بود

یک عمر از رعیت خود هم ستم کشید

اشک شبش به غربت روزش گواه بود

دستش برای مردم دنیا نمک نداشت

عدلش به چشم بی‌نگهان اشتباه بود

هم‌صحبتی نداشت که در نیمه‌های شب

حرفش به چاه بود و نگاهش به ماه بود

مولا پس از شهادت زهرا غریب شد

زهرا نه یار او که بر او یک سپاه بود

وقتی که از محاسن او می‌چکید خون

عباس را به صورت بابا نگاه بود

«میثم!» هزار حیف که پوشیده شد ز خون

رویـی کـه بهـر گمشـدگان شمـع راه بود

سید مهدی رجایی بازدید : 12 دوشنبه 23 تیر 1393 نظرات (0)

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زيارت اعلام کرد: دو چمدان و يک ساک متحدالشکل با نظارت سازمان حج و زيارت براي زائران حج امسال تهيه مي شود و مبلغ 140هزار تومان بابت کمک هزينه آن از محل صرفه جويي هاي هزينه سفر حج ، تا پايان هفته جاري به حساب زائران واريز مي‌شود.

'ناصر خدرنژاد' در گفتگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زيارت گفت: در سالهاي گذشته بدليل آنکه تنوع در اندازه و شکل چمدان زائران حج تمتع براي شرکت هاي هواپيمايي مشکل ايجاد مي کرد، ابعاد مورد نظر چمدان ها به کاروان ها اعلام مي شد و هريک از کاروان ها بر اساس اين ابعاد نسبت به تهيه چمدان براي زائران اقدام مي‌کردند.

وي در اين باره افزود : بمنظور  نظارت بيشتر بر کيفيت چمدان هاي تهيه شده براي زائران حج سالجاري، در کميته حج تصميم بر آن شد که دو عدد چمدان متحدالشکل و يک ساک کوچک با نظارت سازمان حج و زيارت  براي زائران حج تمتع سالجاري تهيه شود.

معاون سازمان حج و زيارت بيان کرد : توليد انبوه و تمرکز در تهيه چمدان حجاج علاوه بر رفع مشکلات حمل آن توسط شرکت هاي هواپيمايي، کاهش هزينه ، افزايش کيفيت و حفظ حقوق زائران را در پي خواهد داشت.

خدرنژاد اظهار داشت : زائران حج تمتع سالجاري با پرداخت هزينه به کاروان نسبت به تهيه دو عدد چمدان و يک عدد ساک دستي اقدام مي کنند اما مبلغ 140 هزار تومان از محل صرفه جويي در هزينه هاي حج تمتع امسال بابت هزينه چمدان حجاج تا پايان هفته جاري به حساب زائران واريز خواهد شد.

پيش از اين سعيد اوحدي رئيس سازمان حج و زيارت اعلام کرده بود : از محل تخفيف در قراردادهاي دو هتل محل اسکان زائران و يکي از آشپزخانه هاي مرکزي در عربستان مبلغ 2 و نيم ميليون دلار در هزينه سفر حج تمتع سالجاري صرفه جويي شده  که اين مبلغ بابت تهيه دو عدد چمدان و يک عدد ساک زائران حج تمتع امسال مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

شايان ذکر است در سالهاي گذشته ابعاد چمدان هاي مورد تأييد شرکت هاي هواپيمايي به کاروان ها اعلام مي شد و هريک از کاروان ها بطور مستقل براي تهيه چمدان ها اقدام مي کردند که بعضاً مشاهده مي شد چمدان هاي تهيه شده توسط برخي کاروان ها از کيفيت مطلوبي برخوردار نبودند و مشکلات زيادي را براي زائر و حمل آن ايجاد مي‌کردند. لذا در حج سالجاري از تمام کاروان‌ها خواسته شده طبق الگو و نمونه مورد تأييد سازمان حج و زيارت چمدان هاي خود را تهيه نمايند.

وجود چمدان هاي هم شکل و يکنواخت، علاوه بر تسهيل در روند حمل بار زائران توسط شرکت هاي هواپيمايي، بر نظم و انضباط زائران ايراني حج تمتع که در ميان زائران ساير کشورها زبانزد هستند، خواهد افزود.

گفتني است براي هريک از زائران حج تمتع سالجاري يک حساب کوتاه مدت در بانک ملي افتتاح شده که هزينه هاي واريزي همانند هزينه فوق الذکر به آن حساب واريز مي شود و زائران گرامي با مراجعه به شعب بانک ملي ايران در سراسر کشور و ارائه کارت ملي مي توانند نسبت به برداشت وجوه مورد نظر اقدام نمايند

تعداد صفحات : 5

درباره ما
Profile Pic
اطلاع رسانی به زایرین و هموطنان در مورد امور اجرایی کاروان 19421 حج تمتع سال 1393
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    خدمتگذاران

    آستان جانان کاروان 19421 سید مهدی رجایی

    سید مهدی رجایی

    فرهنگی باز نشسته هستم

    از سال 1360 به خدمت گذاری زائرین بیت الله اتحرام نائل گشته ام

    امسال  هم به عنوان مدیر کاروان در خدمت زائرین محترم هستم

    پخش زنده
    پخش زنده حرم
    معرفی پرسنل

    اینجانب سید مهدی رجایی مدیر کاروان 19421 حج تمتع سال 1393

    ذکر روز
    ذکر روزهای هفته
    آمار سایت
  • کل مطالب : 49
  • کل نظرات : 11
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 11
  • بازدید سال : 177
  • بازدید کلی : 4,158
  • نظر سنجی
    سایت دوستان